Zmiana danych osobowych

W myśl art. 49 ustawy o izbach lekarskich, okręgowy rejestr lekarzy i lekarzy dentystów to zbiór dokumentów i danych lekarzy, będących członkami oil. Rejestr zawiera także dokumenty i dane lekarzy skreślonych z listy członków z powodu śmierci lub utraty prawa wykonywania zawodu oraz tych, którzy nie stali się członkami izby z mocy ustawy i których dokumenty przekazane zostały okręgowym izbom lekarskim przez administrację szczebla wojewódzkiego.
W rejestrze umieszcza się szereg danych, które są wymienione w art. 49, ust. 5. Lista danych liczy 45 punktów.

Lekarz ma obowiązek przedstawić izbie wymagane ustawą informacje i dokumenty.

Jest też zobowiązany do zawiadomienia okręgowej rady lekarskiej izby, której jest członkiem, w terminie 30 dni, o zmianach dotyczących następujących danych:
• imienia i nazwiska;
• obywatelstwa;
• posiadania prawa wykonywania zawodu w innym państwie;
• rodzaju i stopniu posiadanej specjalizacji, tytule specjalisty (wraz z datą ich uzyskania oraz nazwą jednostki organizacyjnej prowadzącej specjalizację);
• rodzaju umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych (wraz z datą uzyskania świadectwa potwierdzającego tę umiejętność);
• rodzaju uzyskania stopnia naukowego (wraz z datą uzyskania stopnia i nazwą jednostki nadającej stopień);
• rodzaju uzyskania tytułu naukowego (wraz z datą uzyskania tytułu i nazwą organu nadającego tytuł);
• potwierdzenia dopełnienia obowiązku doskonalenia zawodowego oraz liczby uzyskanych punktów edukacyjnych;
• nazwy, adresu miejsca pracy, numeru telefonu i faksu, adresu poczty elektronicznej, numeru statystyczny REGON oraz daty zatrudnienia, stanowiska (u każdego kolejnego pracodawcy, poczynając od daty rozpoczęcia wykonywania zawodu lekarza);
• informacji o prowadzeniu indywidualnej praktyki lekarskiej, indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej lub udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach grupowej praktyki lekarskiej i numer wpisu do właściwego rejestru praktyk lekarskich;
• informacji o wykonywaniu zawodu lekarza w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej;
• daty rozpoczęcia ostatniej przerwy w wykonywaniu zawodu lekarza na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
• informacji o zaprzestaniu wykonywania zawodu lekarza na czas nieokreślony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
• informacji o podjęciu wykonywania zawodu lekarza na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
• informacji o emeryturze lub rencie (wraz z datą przyznania i nazwą organu wydającego decyzję);
• adresu miejsca zamieszkania, numeru telefonu oraz numeru faksu i adresu poczty elektronicznej, o ile je posiada;
• adresu do korespondencji.

Lekarz jest ponadto zobowiązany do zawiadomienia OIL w terminie do 30 dni o utracie dokumentu „Ograniczone prawo wykonywania zawodu lekarza” lub „Prawo wykonywania zawodu lekarza”.

Na wniosek lekarza do jego akt osobowych można dołączyć i przechowywać inne dokumenty uznane przez niego za istotne.

Proces załatwiania sprawy

Jak dokonać zmiany

osobiście z siedzibie WIL – Zarezerwuj wizytę on-line

za pomocą platformy internetowej WIL

 listownie

Opłaty

Bezpłatnie

Miejsce załatwienia sprawy

Wielkopolska Izba Lekarska
Dział Obsługi Lekarza-Rejestr Lekarzy pok. 2/3

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty z późniejszymi zmianami,

Ustawa z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich z późniejszymi zmianami,

Uchwała Nr 1/17/VII Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 13 stycznia 2017 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty oraz prowadzenia rejestru lekarzy i lekarzy dentystów z późn. zm.

Kontakt w tej sprawie

mgr Agnieszka Wołowicka
mgr Monika Gumna

rejestr@wil.org.pl
61 852 58 60 wew. 513