Zmiana wpisu indywidualnej praktyki lekarskiej w księdze rejestrowej
Proces załatwiania sprawy
Etap I Zmiana w CEIDG
W przypadku zmiany adresu gabinetu lekarskiego, w pierwszej kolejności należy dokonać zmiany jego adresu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Zmiany miejsc pracy, dla których są świadczone usługi kontraktowe w ramach umów cywilnoprawnych, nie są ujmowane we wpisie do CEIDG, wówczas należy przystąpić od razu do zmiany w RPWDL.
Etap II Zmiana w RPWDL 2.0.
W celu złożenia wniosku o zmianę w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL) należy:
1. Posiadać Profil Zaufany, podpis kwalifikowany lub podpis elektroniczny.
2. Posiadać uprawnienia do księgi rejestrowej. W przypadku braku uprawnień należy złożyć wniosek o ich nadanie, zgodnie z instrukcją.
3. Wejść na stronę rpwdl.csioz.gov.pl i zalogować się do systemu, z lewego menu w dziale wnioski wybrać „Utwórz wniosek – praktyka lekarska”, a następnie „Utwórz wniosek o wpis zmian w rejestrze”.
4. Uzupełnić wniosek w polach, w których zachodzi zmiana uzasadniająca złożenie wniosku. Jeśli konieczne jest przedstawienie dokumentów będących podstawą dokonania zmiany wpisu, należy dołączyć je w formie załączników.
5. Wypełniony wniosek należy podpisać za pomocą Profilu Zaufanego, podpisu kwalifikowanego bądź elektronicznego
6. Podpisany wniosek należy wysłać do Organu Rejestrowego klikając opcję „Wyślij”.
7. Po dokonaniu zmiany w praktyce (księdze rejestrowej) na podany przy rejestracji adres e-mail zostanie wysłane zaświadczenie o zmianie wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
Opłaty
Należy uiścić opłatę rejestrową, która w przypadku zmiany wpisu wynosi 83 zł.
Potwierdzenie wpłaty należy dołączyć do wniosku elektronicznego w systemie RPWDL w zakładce „załączniki” lub przesłać mailowo na adres: praktyki@wil.org.pl
Przelewu należy dokonać na kontro Wielkopolskiej Izby Lekarskiej:
45 1020 4027 0000 1102 0404 3501
w tytule przelewu wpisując „opłata za zmianę wpisu w praktyce imię i nazwisko”
Opłaty zmianę w rejestrze ulegają zmianie zgodnie ze wskaźnikami ekonomicznymi.
Ustawa o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 roku (Dz. U. 2018.2190 t.j.) stanowi, że opłata za wpis do rejestru wynosi „2 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego w drodze obwieszczenia przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej »Monitor Polski«, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis do rejestru, zaokrąglonego w górę do pełnego złotego”, a opłata za zmianę – połowę tej kwoty. Ostatnie obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego nosi datę 22 stycznia 2025 roku.
Czas realizacji
Czas realizacji: do 30 dni
Miejsce załatwienia sprawy
Wielkopolska Izba Lekarska
Dział Obsługi Lekarza-Rejestr Praktyk Lekarskich pok. 2/2
Uwagi
Nie ma możliwości dostarczenia do Wielkopolskiej Izby Lekarskiej wniosku o którym mowa w Etapie II w formie papierowej.
Kontakt w tej sprawie