Wykreślenie prywatnej praktyki lekarskiej

Proces załatwiania sprawy

Wykreślenie praktyki w RPWDL 2.0.

W celu złożenia wniosku o wykreślenie w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL) należy:
1. Posiadać Profil Zaufany, podpis kwalifikowany lub podpis elektroniczny.
2. Posiadać uprawnienia do księgi rejestrowej. W przypadku braku uprawnień należy złożyć wniosek o ich nadanie, zgodnie z instrukcją.
3. Wejść na stronę rpwdl.csioz.gov.pl i zalogować się do systemu, z lewego menu w dziale wnioski wybrać „Utwórz wniosek – praktyka lekarska”, a następnie „Utwórz wniosek o o wykreślenie z rejestru”.
4. Uzupełnić wniosek pamiętając o wpisaniu daty zakończenia działalności oraz wpisaniu w zakładce „uwagi” adresu, gdzie będzie przechowywania dokumentacja medyczna po zakończeniu działalności. Jeśli konieczne jest przedstawienie dokumentów, należy dołączyć je w formie załączników.
5. Wypełniony wniosek należy podpisać za pomocą Profilu Zaufanego, podpisu kwalifikowanego bądź elektronicznego.
6. Podpisany wniosek należy wysłać do Organu Rejestrowego klikając opcję „Wyślij”.
7. Po dokonaniu wykreślenia praktyki (księgi rejestrowej) otrzymasz uchwałę o wykreśleniu z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

Opłaty

Bezpłatne

Miejsce załatwienia sprawy

Wielkopolska Izba Lekarska
Dział Obsługi Lekarza-Rejestr Praktyk Lekarskich pok. 2/2

Uwagi

Kontakt w tej sprawie

Anna Jarmużek

praktyki@wil.org.pl

61 852 58 60 wew. 514