Zawiadomienia o wyznaczeniu IOD należy dokonywać od 25 maja 2018 r.

 

Sposób i terminy wykonania tego obowiązku zostały szczegółowo określone w przepisach nowej ustawy o ochronie danych osobowych. Zgodnie z art. 10 ust. 1  i 3 ustawy z dnia 10 maja 2018 r., administrator w terminie 14 dni od wyznaczenia IOD  zawiadamia o tym Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

Jeżeli na administratorze w świetle nowych przepisów spoczywa obowiązek wyznaczenia IOD, to powiadomienia należy dokonać:

 

  • do 1 września 2018 r. – gdy administrator wyznaczył ABI przed 25 maja 2018 r. i decyduje, że ta sama osoba będzie pełnić u niego funkcję inspektora ochrony danych (art. 158 ust. 1 i 2 nowej ustawy),
  • w terminie 14 dni – gdy administrator wyznaczył ABI przed 25 maja 2018 r., ale do pełnienia funkcji IOD wyznaczył inną osobę (art. 158 ust. 1 nowej ustawy)
  • do 31 lipca 2018 r. – gdy administrator nie powołał ABI przed 25 maja 2018 r. (art. 158 ust. 4 nowej ustawy).

 

Więcej Informacji TUTAJ

  • data: 25-05-2018

Podziel się tą wiadomością

Strona wykorzystuje pliki Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.