Customise Consent Preferences

Korzystając ze stron internetowych Wielkopolskiej Izby lekarskiej z włączoną w swojej przeglądarce obsługą plików cookies, wyrażasz zgodę na zapis i odczyt informacji z plików cookies.

Umożliwiamy na naszej stronie korzystanie z funkcji społecznościowych, takich jak polubienie profilu społecznościowego, udostępnianie treści w danym serwisie społecznościowym. Na naszych stronach mogą znajdować się linki do witryn zewnętrznych zarządzanych przez podmioty trzecie. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies.... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Zmiana wpisu indywidualnej praktyki lekarskiej w księdze rejestrowej

Proces załatwiania sprawy

Etap I Zmiana w CEIDG

W przypadku zmiany adresu gabinetu lekarskiego, w pierwszej kolejności należy dokonać zmiany jego adresu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Zmiany miejsc pracy, dla których są świadczone usługi kontraktowe w ramach umów cywilnoprawnych, nie są ujmowane we wpisie do CEIDG, wówczas należy przystąpić od razu do zmiany w RPWDL.

Etap II Zmiana w RPWDL 2.0.

W celu złożenia wniosku o zmianę w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL) należy:
1. Posiadać Profil Zaufany, podpis kwalifikowany lub podpis elektroniczny.
2. Posiadać uprawnienia do księgi rejestrowej. W przypadku braku uprawnień należy złożyć wniosek o ich nadanie, zgodnie z instrukcją.
3. Wejść na stronę rpwdl.csioz.gov.pl i zalogować się do systemu, z lewego menu w dziale wnioski wybrać „Utwórz wniosek – praktyka lekarska”, a następnie „Utwórz wniosek o wpis zmian w rejestrze”.
4. Uzupełnić wniosek w polach, w których zachodzi zmiana uzasadniająca złożenie wniosku. Jeśli konieczne jest przedstawienie dokumentów będących podstawą dokonania zmiany wpisu, należy dołączyć je w formie załączników.
5. Wypełniony wniosek należy podpisać za pomocą Profilu Zaufanego, podpisu kwalifikowanego bądź elektronicznego
6. Podpisany wniosek należy wysłać do Organu Rejestrowego klikając opcję „Wyślij”.
7. Po dokonaniu zmiany w praktyce (księdze rejestrowej) na podany przy rejestracji adres e-mail zostanie wysłane zaświadczenie o zmianie wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.

Opłaty

Należy uiścić opłatę rejestrową, która w przypadku zmiany wpisu wynosi 83 zł.
Potwierdzenie wpłaty należy dołączyć do wniosku elektronicznego w systemie RPWDL w zakładce „załączniki” lub przesłać mailowo na adres: praktyki@wil.org.pl

Przelewu należy dokonać na kontro Wielkopolskiej Izby Lekarskiej:
45 1020 4027 0000 1102 0404 3501
w tytule przelewu wpisując „opłata za zmianę wpisu w praktyce imię i nazwisko”

Opłaty zmianę w rejestrze ulegają zmianie zgodnie ze wskaźnikami ekonomicznymi.
Ustawa o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 roku (Dz. U. 2018.2190 t.j.) stanowi, że opłata za wpis do rejestru wynosi „2 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego w drodze obwieszczenia przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej »Monitor Polski«, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis do rejestru, zaokrąglonego w górę do pełnego złotego”, a opłata za zmianę – połowę tej kwoty. Ostatnie obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego nosi datę 22 stycznia 2025 roku.

Czas realizacji

Czas realizacji: do 30 dni

 

Miejsce załatwienia sprawy

Wielkopolska Izba Lekarska
Dział Obsługi Lekarza-Rejestr Praktyk Lekarskich pok. 2/2

Uwagi

Nie ma możliwości dostarczenia do Wielkopolskiej Izby Lekarskiej wniosku o którym mowa w Etapie II w formie papierowej.

Kontakt w tej sprawie

Anna Jarmużek

praktyki@wil.org.pl

61 852 58 60 wew. 514