Kontakt
Biuro w Poznaniu
Godziny urzędowania
Rejestr lekarzy
pon-wt oraz czw-pt, 8:00-16:00
budynek A, pokój 2/3
Praktyki lekarskie
pon-wt oraz czw-pt, 8:00-16:00
budynek A, pokój 2/3
Sekretariat
pon-pt, 8:00-16:00
budynek A, pokój 1/2
Księgowość/Składki
pon-wt oraz czw-pt, 8:00-16:00
budynek A, pokój 2/4
Kasa
pon-pt, 10:00-15:00
budynek A, pokój 2/4
Dział Kształcenia Podyplomowego
pon-wt oraz czw-pt, 8:00-16:00
budynek A, pokój 2/1
Kancelaria Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej
pon-pt, 8:00-16:00
budynek B, pokój 1/2
Kancelaria Sądu Lekarskiego
pon-pt, 8:00-16:00
budynek B, pokój 2/1
Formularz kontaktowy
Klauzule informacyjne
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wielkopolska Izba Lekarska z siedzibą w Poznaniu przy ul. Nowowiejskiego 51, którą reprezentuje Prezes.
2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – Katarzyna Michalska admin@wil.org.pl.
3) Wielkopolska Izba Lekarska przetwarza dane osobowe w następujących celach:
a) W zakresie zadań, zasad działania i organizacji Wielkopolskiej Izby Lekarskiej stosuje się odpowiednio przepisy:
– Ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz.U. 2009 Nr 219 poz. 1708 ze zm., tj. Dz.U. 2019 poz.965),
– Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty,
– Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
– Uchwały Okręgowej Rady Lekarskiej Wielkopolskiej Izby Lekarskiej
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz art. 9 ust. 2 lit. h) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w przypadku archiwizowania dokumentacji medycznej po zmarłych lekarzach prowadzących praktyki zawodowe.
b) ochrona mienia i zapewnienie bezpieczeństwa kontrahentów, klientów, członków samorządu lekarzy i lekarzy dentystów i pracowników Wielkopolskiej Izby Lekarskiej w zakresie monitoringu na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
c) realizacji usług i współpracy z dostawcami, odbiorcami usług i kooperantami Wielkopolskiej Izby Lekarskiej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
d) prowadzenia rozliczeń i realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
e) dochodzenia roszczeń i ochrony przed nimi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
f) realizacji dodatkowych zadań zleconych na podstawie umów lub innych uzgodnień w zakresie realizacji innych zadań o charakterze publicznych, bądź na rzecz środowiska, które nie wynikają bezpośrednio z ustawy o izbach lekarskich na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b), c) i f),
4) odbiorcami danych osobowych będą podmioty upoważnione na mocy prawa: ZUS, NFZ, organy skarbowe, i podwykonawcy usług administratora. Wykaz podwykonawców usług m.in. z branży informatycznej, pocztowej oraz archiwizacyjnej prowadzi administrator,
5) Wielkopolska Izba Lekarska przetwarza dane osobowe przez następujący okres:
a) odnośnie punktu 3 a) w okresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania wynikających z przepisów prawa a w zakresie archiwizacji dokumentacji medycznej po zmarłych lekarzach prowadzących praktyki zawodowe przez okres, o którym mowa w art. 29 ustawy z dnia 06 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (dokumentacja medyczna), 5 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym złożono wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej, a w zakresie spraw, co do których została udzielona zgoda – do czasu jej cofnięcia,
b) odnośnie punktu 3 b) przez okres 7 dni, do czasu nadpisania lub do czasu zakończenia postępowania prowadzonego przez organy ścigania, które nakazały zabezpieczenie materiału z monitoringu,
c) odnośnie punktu 3 c) przez okres wynikający z Instrukcji Kancelaryjnej Wielkopolskiej Izby Lekarskiej,
d) odnośnie punktu 3 d) przez okres wskazany przepisami prawa w zakresie rozliczeń na podstawie przepisów podatkowych i prowadzenia dokumentacji kadrowo płacowej,
e) odnośnie punktu 3 e) przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń lub ochrony przed nimi,
f) odnośnie punktu 3 f) przez okres, o którym mowa w Instrukcji Kancelaryjnej Wielkopolskiej Izby Lekarskiej, bądź do czasu cofnięcia zgód, jeśli takie zostały pobrane, z zastrzeżeniem, że nie naruszy to odrębnych przepisów,
6) Wielkopolska Izba Lekarska przetwarza dane osobowe otrzymując je co do zasady bezpośrednio od osób, których dotyczą z zastrzeżeniem:
a) punktu 3 c), kiedy może je pozyskać z ogólno- dostępnych rejestrów przedsiębiorców lub ich stron internetowych w celu otrzymania usługi,
b) punktu 3 f), kiedy otrzymuje je od podmiotów/ instytucji/ osób, z którymi nawiązała współpracę do realizacji celów przetwarzania,
7) w zakresie danych osobowych przysługują następujące prawa do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, a także prawo do przenoszenia danych, usunięcia danych, zaprzestania ich przetwarzania, o ile nie stoi to w sprzeczności z innymi przepisami prawa,
8) istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na tryb i sposób przetwarzania danych osobowych przez administratora,
9) administrator nie będzie przekazywał danych osobowych odbiorcom w państwach trzecich
10) administrator podejmuje jedynie czynności związane ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji wobec danych osobowych, tj. o profilowaniu, w celu przesyłania informacji do skonkretyzowanych specjalności lekarskich, za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W pozostałym zakresie nie dochodzi do procesu profilowania.
*„profilowanie oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się”.