Wielkopolska Izba Lekarska uruchomiła 1 stycznia 2021 roku
program opieki prawnej zapewniający Lekarzom i Lekarzom Dentystom WIL bezpłatną całodobową opiekę prawną.
Opieka prawna dotyczy spraw zawodowych i prywatnych Lekarza/Lekarza Dentysty WIL oraz jego najbliższych – małżonka/małżonki, konkubiny/konkubenta oraz dzieci do ukończenia przez nie 25-tego roku życia.
Opiekę prawną zapewnia firma Lex Secure, która współpracuje z adwokatami i radcami prawnymi specjalizującymi się w wielu dziedzinach prawa polskiego i prawa europejskiego obowiązującego na terenie RP. Kancelaria realizuje swoje zadania w ramach polisy zawierającej asystę prawną gwarantowaną przez TU INTER POLSKA SA.
Do dyspozycji Lekarza i Lekarza Dentysty są następujące narzędzia kontaktu z prawnikami Lex Secure:
• INFOLINIA 24H: przez 7 dni w tygodniu pod numerem telefonu: +48 501 538 539
• ADRES E-MAIL: prawnik@opiekaprawna.pl
• INTERNETOWA STREFA KLIENTA: na stronie www.lexsecure.pl
• WIDEOKOMUNIKATOR: po telefonicznym umówieniu się na rozmowę wideo
Aby uzyskać odpowiedź prawną wystarczy opisać swój problem prawny – telefonicznie lub mailowo oraz przygotować dokument, jeśli to on jest źródłem zapytania.
Termin odpowiedzi prawnej to 24h.
Termin jest dłuższy tylko wtedy, gdy sprawa jest bardziej złożona.
Całość kosztów pokrywa Wielkopolska Izba Lekarska przy spełnieniu przez Lekarza/Lekarza Dentystę WIL warunków składkowych. Uprawnionymi do korzystania z programu są Lekarze/Lekarze Dentyści WIL, którzy mają opłacone składki na rzecz Izby na 2 miesiące wstecz przed korzystaniem z programu.
Program „Opieki prawnej dla członków Wielkopolskiej Izby Lekarskiej” rozpoczął się z dniem 1 stycznia 2021 roku. Obowiązujący Regulamin Opieki Prawnej został zatwierdzony przez Prezydium Okręgowej Rady Lekarskiej 9 maja 2023 roku.
Korzystanie z programu nie jest ograniczone czasowo, ani ilościowo, z zastrzeżeniem, że w danym momencie może być rozpatrywana jedna sprawa dotycząca danego Lekarza/Lekarza Dentysty WIL lub jego najbliższego. Kancelaria ma prawo odmówić realizacji wsparcia prawnego w ramach programu, jeśli przedmiotem wniosku o tą pomoc są treści obraźliwe, naruszające dobra osobiste osób trzecich, albo w inny sposób bezprawne.
Jak korzystać z usług Lex Secure 24h Opieka Prawna – kilka prostych zasad:
1. Przed zadaniem pytania przygotuj się do rozmowy z prawnikiem:
a) Zwróć uwagę na miejsce z którego telefonujesz, tak aby było możliwie ciche i spokojne. Rozmowa prowadzona z restauracji, tramwaju, czy z ruchliwej ulicy nie zapewni Ci poczucia komfortu i dyskrecji, a jednocześnie zmniejszy szansę na precyzyjne wyjaśnienie Twojego problemu.
b) Przygotuj dokumenty, które mogą być pomocne do przedstawienia problemu prawnego (np. umowę, której treść dotyczy pytanie, lub pismo, na które chciałbyś odpowiedzieć). Gdy prawnik poprosi Cię o przesłanie tych dokumentów, nie będziesz tracił czasu, by je odszukać, co pozwoli nam szybciej przygotować odpowiedź.
2. Postaraj się jak najdokładniej opisać swój problem lub sytuację prawną, w której się znalazłeś. Nie zatajaj przed prawnikiem żadnych, nawet pozornie krępujących informacji, ponieważ mogą one wpływać na treść odpowiedzi. Pamiętaj, że wiąże nas tajemnica zawodowa, więc Twoje problemy są u nas bezpieczne.
3. Jeżeli otrzymałeś pismo lub wezwanie (z sądu, policji, urzędu miasta, urzędu skarbowego, z ZUS, z NFZ lub innej instytucji), nie zwlekaj z kontaktem z prawnikiem do ostatniej chwili – tu czas dział na Twoją niekorzyść. My też potrzebujemy czasu na zapoznanie się z dokumentami i przygotowanie dla Ciebie opinii prawnej lub propozycji odpowiedzi.
4. Jeżeli dotychczas nie kontaktowałeś się z infolinią prawną, a pierwsze pytanie zadajesz mailowo, koniecznie sprawdzaj swoją skrzynkę (również SPAM). Wyślemy do Ciebie prośbę o wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Dodatkowo w trakcie opracowywania pytania możemy prosić Cię o dodatkowe informacje, które pozwolą przygotować precyzyjną odpowiedź. Adres poczty elektronicznej, z którego zadamy pytanie, to: prawnik@opiekaprawna.pl .
5. Jeżeli twoja sprawa jest pilna i niecierpiąca zwłoki, w szczególności, jeżeli wiąże Cię termin wyznaczony przez organ lub urząd, koniecznie powiedz o tym prawnikowi podczas rozmowy na infolinii lub zaznacz w pytaniu wysyłanym mailowo.
6. Jeśli dotychczas, mimo upływu regulaminowego czasu na realizację zgłoszenia, nie otrzymałeś odpowiedzi ani żadnej informacji mailowej, to wpierw sprawdź SPAM na swojej skrzynce. Następnie skontaktuj się z nami telefonicznie +48 501 538 539 lub mailowo prawnik@opiekaprawna.pl, postaramy się od razu rozwiązać problem.
7. Pamiętaj, że zawsze możesz założyć swoje Indywidualne Konto Klienta, po wcześniejszym zweryfikowaniu się za pośrednictwem 24h Infolinii prawnej. Jeżeli już to zrobiłeś lub korzystałeś już z pomocy prawnej, zarejestruj się na stronie https://lexsecure.pl/ i wybierz Strefę Klienta lub bezpośrednio https://klient.lexsecure.com/login . W ten sposób uzyskasz swobodny dostęp do wszystkich swoich pytań prawnych w jednym miejscu.
8. Jeżeli otrzymałeś odpowiedź, która nie jest dla ciebie zrozumiała lub pojawiły się inne, nurtujące Cię kwestie, zawsze możesz zadać kolejne pytanie lub poprosić o dodatkowe wyjaśnienia.
9. Jeżeli w dalszym ciągu czujesz, że potrzebujesz omówić otrzymaną opinię prawną – możesz zrobić to, zgłaszając nam chęć skorzystania z wideoporady. Wówczas w umówionym terminie skontaktuje się z Tobą adwokat lub radca prawny, który pracował nad Twoją sprawą.
10. Pamiętaj, 24h Opieka Prawna Lex Secure, obejmuje swoim zakresem pytania dotyczące całego polskiego porządku prawnego oraz tego prawa europejskiego, które dotyczy Polski. Jeżeli po dokonaniu analizy okaże się, że odpowiedzi na Twoje pytanie należy szukać w innym prawie krajowym, niezwłocznie poinformujemy Cię, że nie jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi oraz podpowiemy, jakie prawo znajdzie zastosowanie.
Kto pyta, nie błądzi. Kto dopytuje, ten zyskuje!
Pytania związane z funkcjonowaniem programu opieki prawnej prosimy kierować na adres prawo@wil.org.pl