31 stycznia 2025 r. nastąpi wyłączenie RPWDL 1.0. Od tego momentu obsługa ksiąg rejestrowych i dostęp do nich będą możliwe wyłącznie poprzez RPWDL 2.0.
Wcześniej przeniesiona zostanie zawartość rejestru z wersji 1.0 do wersji 2.0 RPWDL.
Od 19 grudnia 2024 roku:
Wszystkie nowe wnioski można złożyć wyłącznie w RPWDL 2.0, wnioski utworzone przed 19 listopada 2024 r. i niezłożone do organów rejestrowych zostaną zarchiwizowane w RPWDL 2.0 bez dalszej możliwości procesowania.
Do 26 grudnia 2024 roku:
- należy dokończyć w RPWDL 1.0 składanie wniosków, które rozpoczęto w RPWDL 1.0 między 19 listopada 2024 r. a 19 grudnia 2024 r.,
- w przeciwnym razie wyżej wymienione wnioski zostaną zarchiwizowane w RPWDL 2.0 i konieczne będzie złożenie wniosku ponownie w RPWDL 2.0.
Do 10 stycznia 2025 roku:
- organy rejestrowe mogą oceniać wnioski w RPWDL 1.0, które zostały złożone między 19 listopada 2024 r. a 26 grudnia 2024 r.,
- jeżeli wniosek złożony w RPWDL 1.0 po 19 grudnia 2024 nie zostanie oceniony do 10 stycznia 2025 roku, konieczne będzie ponowne jego złożenie w RPWDL 2.0.
Do 17 stycznia 2025 roku:
- należy uzupełnić wnioski, które zostały złożone w RPWDL 1.0 między 19 listopada 2024 r. a 26 grudnia 2024 r., a które zostały zwrócone przez organ rejestrowy,
- w przeciwnym razie wyżej wymienione wnioski zostaną zarchiwizowane w RPWDL 2.0 i konieczne będzie złożenie wniosku ponownie w RPWDL 2.0.
31 stycznia 2025 roku:
RPWDL 1.0 zostanie wyłączony. Wszystkie nieprzeprocesowane wnioski zostaną zarchiwizowane w RPWDL 2.0 i konieczne będzie złożenie wniosku ponownie w RPWDL 2.0.
Od grudnia także e-płatności i raporty publiczne
Po 19 grudnia 2024 r. w RPWDL 2.0 możliwe będzie uruchomienie przez organ rejestrowy elektronicznego wnoszenia opłaty za wniosek składany przez podmioty i praktyki. Uruchomienie tej opcji płatności jest dobrowolne i zależy od decyzji organu rejestrowego. Cały czas będzie też możliwe wybranie opcji płatności tradycyjnej i dodanie potwierdzenia za wniesienie opłaty w dotychczasowy sposób.
Jednocześnie w systemie RPWDL 2.0 dla wszystkich użytkowników (także niezalogowanych) zostaną udostępnione raporty publiczne. Użytkownicy będą mieli możliwość konfiguracji raportowanych danych według dostępnych parametrów. Dla pracowników instytucji udostępnione zostaną dedykowane raporty instytucjonalne.