ZMIANA WPISU GRUPOWEJ PRAKTYKI LEKARSKIEJ W KSIĘDZE REJESTROWEJ
Etapy dokonania zmian

Etap I Zmiana w CEIDG
W przypadku zmiany adresu grupowej praktyki lekarskiej, w pierwszej kolejności należy dokonać zmiany jego adresu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Etap II Zmiana w RPWDL
W celu złożenia wniosku o zmianę w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL) należy:
1. Posiadać Profil Zaufany, podpis kwalifikowany lub podpis elektroniczny.
2. Posiadać uprawnienia do księgi rejestrowej. W przypadku braku uprawnień należy złożyć wniosek o ich nadanie, zgodnie z instrukcją.
3. Wejść na stronę rpwdl.csioz.gov.pl i zalogować się do systemu, z lewego menu w dziale wnioski wybrać „Utwórz wniosek – praktyka lekarska”, a następnie „Utwórz wniosek o wpis zmian w rejestrze”.
4. Uzupełnić wniosek w polach, w których zachodzi zmiana uzasadniająca złożenie wniosku. Jeśli konieczne jest przedstawienie dokumentów będących podstawą dokonania zmiany wpisu, należy dołączyć je w formie załączników.
5. Wypełniony wniosek należy podpisać za pomocą Profilu Zaufanego, podpisu kwalifikowanego bądź elektronicznego
6. Podpisany wniosek należy wysłać do Organu Rejestrowego klikając opcję „Wyślij”.
7. Po dokonaniu zmiany w praktyce grupowej (księdze rejestrowej) na podany przy rejestracji adres e-mail zostanie wysłane zaświadczenie o zmianie wpisu grupowej praktyki do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.

Uwaga  

Czas realizacji: do 30 dni

Istnieje możliwość dostarczenia do Wielkopolskiej Izby Lekarskiej wniosku o którym mowa w Etapie II w formie papierowej:
Wniosek B-2.1(I)– część pierwsza wniosek o zmianę grupowej praktyki lekarskiej na terenie kolejnej izby lekarskiej.
Wniosek B-2.1(I)– część druga dotyczy poszczególnych lekarzy, lekarzy dentystów lub lekarzy i lekarzy dentystów, wspólników lub partnerów spółki, wykonujących działalność w ramach tej samej grupowej praktyki lekarskiej na obszarze kolejnej izby lekarskiej.

Opłaty

Należy uiścić opłatę rejestrową, która w przypadku zmiany wpisu wynosi 74,50 zł.
Potwierdzenie wpłaty należy dołączyć do wniosku elektronicznego w systemie RPWDL w zakładce „załączniki” lub przesłać mailowo na adres: praktyki@wil.org.pl

Opłaty zmianę w rejestrze ulegają zmianie zgodnie ze wskaźnikami ekonomicznymi.
Ustawa o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 roku (Dz. U. 2018.2190 t.j.) stanowi, że opłata za wpis do rejestru wynosi „2 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego w drodze obwieszczenia przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej »Monitor Polski«, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis do rejestru, zaokrąglonego w górę do pełnego złotego”, a opłata za zmianę – połowę tej kwoty. Ostatnie obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego nosi datę 22 stycznia 2024 roku.

Miejsce załatwienia sprawy Wielkopolska Izba Lekarska
Dział Obsługi Lekarza-Rejestr Praktyk pok. 2/3
Zarezerwuj wizytę on-line:
Zarezerwuj wizytę on-line
Kontakt w tej sprawie praktyki@wil.org.pl
tel. 61 852 58 60 wew. 514
Anna Jarmużek

 

Podziel się

Strona wykorzystuje pliki Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.